Nowoczesna architektura : Light Matters: Richard Kelly, The Unsung Master Behind the Modern Architecture S Greatest Buildings

Seagram Building, Nowy Jork.
Richard Kelly oświetlił niektóre z najbardziej charakterystycznych budynków XX wieku: Szklany Dom, Seagram Building i Kimbell Art Museum.
Jego strategia projektowania była zaskakująco prosta, ale niezwykle udana.
Oświetlenie dla architektury było i nadal jest często zdominowane przez inżynierski punkt widzenia, zrezygnowany z określania wystarczających poziomów natężenia oświetlenia dla bezpiecznego i wydajnego środowiska pracy.
W tle oświetlenia scenicznego Kelly przedstawiła scenograficzną perspektywę oświetlenia architektonicznego.
Jego punkt widzenia może wydawać się oczywisty dla dzisiejszej społeczności architektonicznej, ale był rewolucyjny jak na tamte czasy i mocno wpłynął na nowoczesną architekturę.
Dowiedz się więcej o niezwykłym i niedocenianym wkładzie Richarda Kelly ego do architekta, po przerwie.
+ 11 Jednym z pierwszych znaczących dzieł Richarda Kelly był słynny Szklany Dom Philipa Johnsona w Nowym Kanaanie.
Wyzwaniem dla przezroczystej architektury, która zyskuje popularność wraz z rozwojem stylu międzynarodowego, było samo szkło przezroczyste, które w nocy zamienia się w lustro, odzwierciedlające oświetlenie wnętrza.
Minimalizując oświetlenie wnętrza i oświetlając otaczający trawnik i drzewa, Kelly przywrócił ciągłość i przepływ z dnia w nocy.
Szklany dom w nocy autorstwa Steve a Brosnahana.
Architekt: Philip Johnson.
Projekt oświetlenia: Richard Kelly.
New Canaan / Connecticut, USA.
www.theglasshouse.org.
Obraz.
Steve Brosnahan Glass House at Night.
Architekt: Philip Johnson.
Projekt oświetlenia: Richard Kelly.
New Canaan / Connecticut, USA.
www.theglasshouse.org.
Obraz.
Steve Brosnahan W swoim eseju o sztuce College Art Journal Światło jako integralna część architektury (1952), Kelly podsumował swoją teorię oświetlenia, na którą duży wpływ miała teoria percepcji, zasady oświetlenia scenicznego i efekty świetlne występujące w przyrodzie.
Do tej pory jego terminologia jest używana do opisania tła koncepcyjnego wielu rozwiązań oświetleniowych, w szczególności jego koncepcji trzech różnych rodzajów oświetlenia: Ogniskowa poświata, ambientowa luminescencja i gra brylantów .
Ogniskowa poświata jest dla Kelly sposobem na wskazanie Na zewnątrz ważne elementy, jak wyjaśnia: Ogniskowa poświata jest kolejnym punktem na współczesnej scenie – jest to kałuża światła na ulubionym fotelu do czytania, to właśnie oślepiający koniec doliny świeci promieniami słońca.
twarz i latarka na schodach …
Ogniskowa poświata przyciąga uwagę, łączy różne części, sprzedaje towary, oddziela ważne od nieważnych, pomaga ludziom widzieć.
Światło w powietrzu to oświetlenie tła, które służy do postrzegania środowisko w ogóle, w słowach Kelly ego: Luminescencja otoczenia to nieprzerwane światło śnieżnego poranka w otwartym kraju.
Jest to światełko mgły na morzu w małej łódce, jest mrokiem zmierzchu na szerokiej rzece, gdzie brzeg, woda i niebo są nie do odróżnienia.
Jest w każdej galerii sztuki z oświetlonymi taśmami ścianami, półprzezroczystym sufitem i białą podłogą.
(…) Światło w otoczeniu wytwarza bezcieniowe oświetlenie.
Minimalizuje formę i masę.
Zasadniczo Kelly opisuje.
Grać brylanty.
tak lekkie, jak informacje, które mogą być dynamiczne lub kolorowe: Gra brylanty to nocą Plac Times Square, to osiemnastowieczna sala balowa z kryształowymi żyrandolami i wieloma płomieniami świec.
To światło słoneczne na fontannie lub falującym strumyku.
skrzynia z diamentami w otwartej jaskini, to okno z różami w Chartres …
Gra brylantów pobudza nerwy wzrokowe, a z kolei stymuluje ciało i ducha, przyspiesza apetyt, budzi ciekawość, wyostrza dowcip …
Kelly dostrzegł piękno wizualne w grze wszystkich trzech rodzajów światła, chociaż zwykle dominował nad nim.
Seagram Building, Nowy Jork.
Wejście, Seagram Building, Nowy Jork.
Obraz.
Ezra Stoller / Esto Seagram Building, Nowy Jork.
Obraz.
Ezra Stoller / Esto Dla Seagram Building, Kelly wpadł na pomysł Tower of light. , Symbolu oświetlenia architektonicznego, a magazyn Architectural Forum uhonorował go jako jeden z najlepiej oświetlonych budynków, jakie kiedykolwiek zbudowano .
jest zdominowany przez pionowe oświetlenie, a wykonany na zamówienie system mycia ścian podkreśla matową powierzchnię trawertynu, a ponadto rzędy downlightów tworzą przyjemną matę światła wokół budynku, nadając budynkowi wrażenie pływającego.
Podłogi są oświetlone świetlistym sufitem na obrzeżach budynku, a dla Restauracji Four Seasons w budynku Seagram, Kelly zastosował strategię Graj brylanty : odbijające światło metalowe zasłony, złotą lśniącą rzeźbę i podwodne oświetlenie dla basen tworzy wysoce wyrafinowaną scenę dla luksusowych posiłków, dzięki wpuszczanym oprawom Kelly był w stanie skoncentrować się na efektach oświetlenia, a nie na oprawie
[podobne: kostka brukowa libet, listwa przypodłogowa biała, energooszczędne okna pcv ]

Powiązane tematy z artykułem: energooszczędne okna pcv kostka brukowa libet listwa przypodłogowa biała